FAQ Huurder
Veel gestelde vragen als huurder
Kloze is een onafhankelijke softwarepartij die het gemakkelijk maakt om een bezoek of een huurintentie aan te vragen voor een huurpand. Dit doen we door enkel de noodzakelijke gegevens te vragen die nodig zijn om een verhuuropdracht rond te krijgen. Zo stroomlijnen wij het verhuurproces voor zowel de huurder, verhuurder en vastgoedmakelaar.
Het indienen van een aanvraag voor een huurpand via Kloze is nog nooit zo gemakkelijk, efficiënt en transparant geweest.
Door in te loggen op https://app.kloze.eu/auth/login, kom je direct op het formulier dat je eerder al indiende. Hier kan je je gegevens aanpassen en up-to-date houden om je kans als huurder te vergroten. Als je klaar bent, vergeet dan niet op ‘Opslaan’ te klikken.
Bij het indienen van het formulier krijg je zowel een melding op de website als in je mailbox om te bevestigen dat we je aanvraag goed hebben ontvangen.
Niet erg! Geef je e-mail op volgende pagina: https://app.kloze.eu/auth/forgot-password. Controleer daarna je e-mail, je zal een link ontvangen om een nieuw paswoord in te stellen. Als dit allemaal gebeurd is, kan je terug zorgeloos weer inloggen op Kloze.
Jouw privacy en veiligheid van gebruikersgegevens zijn een prioriteit voor Kloze. Je data wordt enkel opgestuurd naar de desbetreffende makelaar van het huurpand zodat je aanvraag zo spoedig mogelijk behandeld kan worden.
Ja, zo kan niemand aan jouw gegevens tenzij ze de vastgoedmakelaar of eigenaar zijn van het huurpand waarvoor je een aanvraag indiende. Wij hanteren strenge beveiligingsmaatregelen om ervoor te zorgen dat jouw gegevens beschermd zijn tegen ongeautoriseerde toegang.
Ja, dat kan zeker. Let wel: eens je dit hebt gedaan, zullen al je aanvragen verwijderd worden en kan een makelaar je nooit meer contacteren om je aanvraag te behandelen. Eens je bent ingelogd, kan je naar je instellingen gaan. Daar zal je je account permanent kunnen verwijderen.
Één van onze normen die we hoog in het vaandel dragen, is discriminatie op de huurmarkt tegengaan. Zo laten we het bijvoorbeeld niet toe dat de eigenaar jouw identiteitskaart, rijksregisternummer, loonsfiches en huidig adres te zien krijgt. Zo kan de eigenaar enkel een objectieve beoordeling maken op basis van solvabiliteit.
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je het pand niet (meer) in de lijst kan terugvinden. Zo kan het zijn dat er al een huurder is gevonden, of het pand op non-actief is gezet door de makelaar. Bij twijfels, kan je met je makelaar contact opnemen voor meer informatie en om eventueel andere beschikbare opties te verkennen.
Jouw aanvraag belandt direct in de mailbox van de makelaar nadat je hebt ingediend, zo is je makelaar direct op de hoogte gebracht en kan dit zo spoedig mogelijk behandeld worden. Dit hangt van makelaar tot makelaar af.